poniedziałek, 20 sierpnia 2012

aktorzy/aktorki cz ii

Zgodnie z zapowiedzią bohaterkami drugiej części artykułu będą kobiety.

AKTORKI (część II)

1) Katarzyna Herman (W sypialni)






To rola dla wszystkich, którzy przyglądali się karierze charyzmatycznej aktorki i oczekiwali przełomu. Postać wyszła spod pióra debiutanta fascynującego się kinem Francois Ozona. Echa francuskiego twórcy widać w rysie psychologicznym bohaterki. Oglądamy kobietę w średnim wieku pozwalającą dać swoim wątpliwościom głos, uwalniającą ukrywane przez lata znamiona neurotyzmu i desperacji. Portret został oprawiony uczuciem niepewności, do końca nie mamy okazji wejrzeć w głębię duszy Edyty. Największym atutem filmu jest melancholijna i intrygująca twarz Katarzyny Herman, która nadaje bohaterce dodatkową warstwę tajemniczości.

2) Eugene Domingo (Ang babae sa septic tank)





Nie zanosi się na to, żeby ktokolwiek przebił gwiazdę filipińskiego przemysłu filmowego w sztuce samokrytyki. Domingo odznaczyła się nieprzeciętną odwagą poprzez bezwarunkowe poświęcenie się satyrycznej wizji Marlona Rivery. W przeciągu 90 minut dokonuje kilku gwałtownych transformacji. Najpierw staje się gwiazdą bezkompromisowego dramatu o biedzie, aby później: zaśpiewać w tandetnym musicalu, stworzyć karykaturę samej siebie, efekciarsko zagrać w filmowej operze mydlanej i ostatecznie się upokorzyć (określiłem to bardzo delikatnie). Wszystko rzecz jasna należy ubrać w cudzysłów. To, co dotychczas zdradziłem jest niczym w porównaniu z tym, co możecie zobaczyć w "The Woman in a Septic Tank". Sprawdźcie sami.

3) Deannie Yip (A Simple Life)
 

 

Pomimo względnej fasady, jaką tworzy wokół siebie Ah Tao, widzowi towarzyszy nieustanna chęć poznania przeszłości bohaterki. Moment wyzwolenia z życiowego schematu nie oznacza dla niej nagłej zmiany charakteru. Pozostaje tą samą, skromną osobą, za jaką zawsze była postrzegana. Stopniowo otwiera się przez ludźmi, ale nigdy nie pozwala na całkowite obnażenie emocji. Zupełnie, jakby ukrywała przed wszystkimi wnikliwą mądrość życiową. Deannie Yip traktuje staruszkę z ogromną dozą sympatii i zrozumienia. Stwarza jeden z najbardziej przekonujących kobiecych portretów w ostatnich latach. 

Wyróżnienia:

  • Rebecca Hall (The Awakening)
  • Michelle Williams (Take This Waltz)
  • Stephanie Sigman (Miss Bala)
  • Lizzy Caplan (Bachelorette)
  • Kirsten Dunst (Bachelorette)
  • Francisca Gavilan (Violeta)
  • Ariane Ascaride (The Snows of Kilimanjaro)
  • Agnieszka Grochowska (Bez wstydu)
  • Juliette Binoche (Elles)
  • Noomi Rapace (Babycall)
(Margines) W oczekiwaniu na następne eksperymenty Debbie Harry z aktorstwem:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz